Els professionals de l'educació cada vegada prenen més consciència de la importància d'educar alumnes capaços d'aprendre a aprendre, flexibles, competents en autoavaluar-se, cooperar, gestionar el seu propi coneixement i en pensar autònomament. El currículum per competències, i l'avaluació més enllà dels continguts, suposa una oportunitat, i un repte, per impulsar molts d'aquests canvis. (*
Bonificació dels cursos a centre).
L'objectiu principal dels blocs de formació que trobareu a continuació és endinsar-nos en què suposa programar i avaluar per competències, però sobretot comptar amb recursos per fer-ho que vénen de la mà d'enfocaments i metodologies diverses com la creativitat i aprendre a pensar, l'aprenentatge cooperatiu i la metacognició i l'avaluació formadora i formativa.
Durada: Els continguts de les formacions, i la seva durada, es realitzen totalment a mida, en funció de les necessitats de cada centre i partint del moment en el que es troba el claustre i poden combinar qualsevol de les temàtiques que es presenten a continuació, o treballar-ne una de sola.
Us podem oferir també assessoraments concrets dirigits a grups de treball específics o equips directius per tal de prendre decisions pedagògiques fonamentades en els temes que oferim: revisió i acompanyament en les programacions, realització d’instruments d’avaluació, disseny de materials i propostes ... Aquests assessoraments es poden planificar per complementar les formacions amb el claustre o realitzar-se específicament per acompanyar en la implantació de projectes d’innovació concrets. I la durada pot ser puntual, consultes concretes sobre aspectes específics, o continuada al llarg del curs acadèmic.
El format de les formacions i els assessoraments pot ser a través de videoconferències o presencial (si la situació sanitària actual ens ho permet).
|